Auschwitz reis Pabo

Meteen sensatie op het vliegveld

Vanmiddag was het dan eindelijk zover. We verzamelden in de aankomst hal. Tijdens het wachten, wat trouwens erg lang duurde, was er meteen sensatie. Twee zwervers die overduidelijk veel te veel gedronken hadden werden opgepakt door de marechaussee, wat heel wat bekijks gaf.

Nadat we eindelijk compleet waren was het tijd om in te checken. Een grote meevaller was dat we alle koffers (ook handbagage ) gratis mochten in checken als ruimbagage, dit scheelde wel wat gesjouw. Alles ging goed en alle papieren klopte. Ook had niemand te veel gewicht dus eigenlijk kon het nu niet meer fout gaan. Of toch wel, we moesten tenslotte nog door de douane poorten. Ojee als iedereen maar mee mag. En nu zul je denken aan al dat goeds komt een eind, maar niets is minder waar. Ook dit ging zonder problemen. En uiteindelijk zaten we allemaal goed en wel in het vliegtuig en was het tijd om te vertrekken.

We hebben ongeveer anderhalf uur in het vliegtuig gezeten. Sommige hebben gekletst, andere geslapen en weer anderen lazen een boek of loste een puzzel op. Ondertussen kwamen de stewardessen langs met vanalles. Van eten en drinken, tot parfum en zelfs krasloten! Verder verliep ook onze vlucht erg soepel. Al moet ik hier wel bij vermelden dat ik zelf erg veel last heb gehad van de druk op mijn oren, maar deze klachten had gelukkig niet iedereen. Rond kwart over 5 landde we uiteindelijk op krakau airport.

Op het vliegveld stond onze chaffeur al te wachten. Maar slimme pabo studenten als we zijn, moesten we natuurlijk nog even allemaal pinnen. Dit alles duurde een lange tijd en de chauffeur werd steeds ongeduldiger. Na ongeveer een uurtje had iedereen zijn koffer en de benodigde zloty's en konden we vertrekken naar het hostel

Een korte busreis, voor mijn gevoel maximaal een halfuurtje, was alles wat nodig was om bij ons 'prachtige' hostel te komen. Toch wel even wennen hoor zo'n hostel waar het toilet en de douche (in dezelfde ruimte) op de gang te vinden zijn. Maar ach ook wel weer gezellig met z'n 10'en op een kamer. Uiteindelijk konden we om half 9 verzamelen om op zoek te gaan naar een restaurantje waar plek was voor 27 personen.

Na even zoeken kwamen we terecht in een gezellig Mexicaans restaurantje waar we heerlijk gegeten hadden. En raad eens hoeveel we moesten betalen.... 50 zloty per persoon (ongeveer €12,50). Ondertussen hadden Dick en Maril nog een spel bedacht. Oh nee het was een activiteit! We moesten een aantal vragen beantwoorden en daarna opzoek naar de persoon met wie we de meeste overeenkomstige antwoorden hadden. Deze persoon was jouw perfecte match!

Genoeg gedaan voor school vonden wij. Dick en Maril gingen terug naar het hostel terwijl wij met de groep nog even het nachtleven van Krakau gingen opzoeken. Nog even gezellig een drankje doen en dan snel het bed in zodat we morgen weer fris en fruitig klaar zijn voor een nieuwe dag!!

Groetjes Laura